گونه های چرم چرم سبک
نوشته شده توسط : علی پور

گونه های
چرم
چرم سبک
چرمی است که از پوست حیواناتی نظیر گوسفند، بز، بزغاله و بره به دست می آید که زیاد ظریف و نازک هست و به همین علت هم در ساخت محصولاتی نظیر لباس، کاپشن و دستکش به عمل گیری شده و از نوع کیفیت تحت خیس آن به تیتر آستری کفش و لباس استعمال می گردد .

کیف پول

چرم
سبک
چرم
نصفه
سنگین به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مثل کروکودیل و شتر مرغ به دست می آید و به علت کیمیا و گران بها بودن بیشتر در ایجاد محصولاتی که جنبه تزیینی دارا می‌باشند و یا این که لاکچری محسوب می شوند موضوع به کار گیری قرار می گیرد .

چرم
شترمرغ
چرم شترمرغ
چرم کروکودیل
چرم کروکودیل
چرم سنگین وزن
به چرمی گفته می شود که از پوست حیواناتی مثل گاو ،گاومیش ،گوساله و شتر و …به دست می آید . چرم سنگین وزن شایسته ترین دسته جهت به کار گیری های معمول می باشد و دارنده بیشترین مقاومت و زیباترین رخ در فی مابین دیگر گونه های می باشد . این جور چرم به علت استحکام و مقاومت بالا به مصرف در زیره و شیوه کفش ،ساخت کیف های دستی و جیبی مرغوب و یا این که تسمه های اتومبیل آلات صنعتی و …می برسد .

heavy-leather
[1600x1200]
heavy-leather1 [1600x1200] علاوه
بر
مدل بندی های بالا، چرم طبیعی را بر اساس مدل دبّاغی هم می توانایی به جور های تحت تقسیم کرد: چرم
گیاهی
در دوران هنگامی دیرباز از چرم گیاهی برای تولید زره استفاده می شد .
در بازه زمانی دیر باز از چرم گیاهی برای ایجاد زره به فعالیت گیری می شد .
در دبّاغی این مدل چرم تا حد امکان و قابلیت از مواد و رنگهای شیمیایی استعمال نمی شود و به جای آن از رنگهای گیاهی و مواد و روغنهای حیوانی استعمال می گردد . این دسته به علت دارا بودن بیشترین سازگاری با محفظه زیست و عدم ساخت عوارض در اثر تماس با پوست انسان، از سزاوار ترین جور های دبّاغی به شمار می رود . این جور چرم، انعطاف‌پذیر بوده و رنگ آن قهوه‌ای‌ست که مقدار رنگش به ترکیب شیمیایی و رنگ پوست بازمی‌گردد . چرم گیاهی در آب پایدار نیست؛ بی‌رنگ می شود و در حالتی که پس از تر شدن، خشکش کنید، چروک گشته و از انعطاف‌پذیری و نرمی‌اش کاسته خواهد شد . در آب گرم، شدت چروک شدنش بیش‌تر میباشد و تقریباً شبیه ژلاتین می شود . علاوه بر این که محکم گردیده و احتمالاً آسیب پذیر نیز میشود . چرم جوشانده نمونه‌ای می‌باشد از چرمی که با قرار تصاحب کردن در آب داغ، شناور شده و محکم می گردد . این اتفاق افتاد در موم جوشانده و مواد شبیه هم فیس می دهد . در تاریخ گاهی پس از کار سفت کردنش، از آن در زره ها و هم‌چنین در اتصال کتاب‌ها نیز به فعالیت گیری می‌شده میباشد . این جور چرم، تنها نوع چرم هست که در حکاکی و قالب‌گیری چرم می‌تواند مناسب باشد .

چرم
مراکشی
در دیر باز از چرم مراکشی برای صحافی کتاب به فعالیت گیری می شد .
در دیر باز از چرم مراکشی برای صحافی کتاب به کار گیری می شد .
این نوع چرم با محکم‌ترین جور های چرم‌ها برابری می‌کند . در عین حالا ، دوچندان قابل انعطاف و قابل انعطاف می‌باشد . در زمانهای قبل چرم مراکشی را با دوختن پوست‌ها ، دباغی می‌کردند . در آن منش ، پوست را به صورت مشک ، کشکول یا این که در می آورند . سیس آن را با پاره ای سماق مالامال می‌کردند و در ظرف‌های پرشده از به عبارتی محلول شناور می‌ساختند . آن‌گاه بوسیله تیغه‌های چوبی در درحال حاضر چرخیدن ، به روی پوست ضربه‌هایی وارد می‌شد و به ساخت چرم یاری میکرد .از این گونه چرم بخش اعظم برای صحافی کتابها به کار گیری می‌شد . امروزه این چرم‌ها برای تهیه و تنظیم کالاهای چرمی ظریف مثل کیف‌های زنانه ، کیف‌های دستی و جیبی مردانه به کار گیری می شود .





:: برچسب‌ها: کیف پول ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: